Köp- och leveransvillkor
1. Allmänt
2. Priser och betalning
3. Fraktsätt
4. Leveranser
5. Försening
6. Ångerrätt och retur
7. Återbetalning
8. Ej uthämtade paket
9. Reklamation
10. Tvist
11. Personuppgifter

1. Allmänt TrioniAB säljer varor med leverans inom Sverige. Beställningar tas enbart emot via nikkiamini.se. För att du skall känna dig trygg i ditt köpär du alltid välkommen att kontakta oss här. Efter att ha beställt från nikkiamini.se förbinder du dig att bevaka din inkorg dåall kommunikation rörande din order sker via mail. Trioni förbehåller sig rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger.Adlibris reserverar sig för slutförsäljning, förseningar, tekniska problem, och felaktig artikelinformation.

2. Priser och betalning Priserna på våra varor anges i svenska kronor inklusive moms. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid ditt beställningstillfälle är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efter beställningstillfället.Trioni AB samarbetar med Stripe för att kunna erbjuda dig som kund kortbetalningar, för nuvarande Visa, Mastercard och American Express.

3. Fraktsätt och speditörer Kostnaden för frakt är inkluderat i priset. Trioni AB förbehåller sig rätten att välja speditör. Leverans sker i enlighet med de uppgifter som anges vid beställningstillfället. Du som kund har därför ett ansvar att ange korrekta uppgifter. Om leverans skett enligt avtal men det visar sig att uppgifterna inte är korrekta, är det utom Trionis ansvar.

4. Leveranser Dina beställda varor skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar från beställning. Leveranstiden kan komma att variera beroende på speditör och är utom Trionis ansvar. Normalt sker leverans mellan 1-3 arbetsdagar efter det att beställningen skickats.  

5. Försening Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt, men ibland kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vi reserverar oss rätten att avboka din beställning om det uppstår problematik med leveranser till oss eller problem med betalningen. Vid oförutsedda händelser som ligger utanför vår kontroll, Force Majeure, (såsom krig, naturkatastrof, strejk, brand eller utebliven leverans från vårunderleverantör) ansvarar Trioni inte för förseningarna.

6. Ångerrätt och retur Som kund har du 14 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit varan) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta, kontakta oss här eller använd Konsumentverkets standardformulär, inom 14 dagar från det att du mottagit beställningen och utan dröjsmål skicka tillbakavaran till oss. Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet. Om varans kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kan avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning komma att göras. Du betalar själv för returen tillbaka. Läggvaran i dess originalförpackning (om den hade någon). Det är viktigt att du förpackar varan med ett yttre emballage så att originalförpackningen är skyddad, klistra aldrig returetiketten direkt på originalförpackningen.
Returadress:
Nikkiamini.se Trioni returer
Brahegatan 46
114 37 Stockholm

7. Återbetalning Återbetalning sker utan dröjsmål (normalt inom några dagar) från att Trioni erhållit varan i retur.

8. Ej uthämtade paket För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 129 kr.

9. Reklamation När du som kund hämtar ut eller tar emot din beställning ska du omgående kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är helt och fungerande. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte t.ex fel orsakade av normalt slitage. Reklamation sker via mail till shop@nikkiamini.se. Bifoga alltid bilder, information om när felet upptäcktes samt utförlig beskrivning av felet. Reklamation till Trioni ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom tre år.

10. Tvist Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med vår kundservice. Om tvisten kvarstår tillämpar Trioni alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsumenthar ett krav som Trioni avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Trioni förbinder sig då att följa ARN's utslag.
Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm. ARN:s webbplats
Dukan läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats

11. Personuppgifter Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Här kan du läsa om hur vi hanterar och skyddar personuppgifter